آسیب لپ تاپ به پوست صورت

بررسی های پزشکان در شهر سانفرانسیسکو آمریکا نشان داد نشستن طولانی در مقابل لپ تاپ، موجب سوختگی پوست چهره کاربران به ویژه در کودکان می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، پزشکان همچنین درباره احتمال مبتلا شدن به بیماریهای ستون فقرات در صورت کار طولانی با لپ تاپ هشدار دادند.

عمر الخطیب در گزارشی اعلام کرد: دانشمندان تاکنون بارها به کاربران تجهیزات مدرن درباره خطرات تشعشعات صفحه مونیتورها هشدار داده اند. این مانیتورها ممکن است تلویزیون یا صفحه رایانه یا حتی گوشی تلفن همراه باشند.

پزشکان می گویند موارد زیادی از سوختگی پوست صورت در کسانی که مدت زیادی در مقابل رایانه های قابل حمل (لپ تاپ) می نشینند مشاهده شده است. به گفته کارشناسان، مانیتورها با گذشت زمان شروع به گرم شدن می کنند و امواج حرارتی که از آنان ساطع می شود به تدریج بر پوست کاربران تاثیر می گذارد. این نوع سوختگی در گذشته در صنف آهنگران و نانوایان و آشپزها که به طور مستقیم با شعله آتش سرو کار داشتند مشاهده می شد. ولی اکنون موارد مشابهی را در بین کاربران لپ تاپها می توان مشاهده کرد.

علاوه بر امواج حرارتی، امواج الکترو مغناطیسی که از دستگاههای برقی منتشر می شود نیز برای سلامت کاربران تاثیر منفی دارد.

پزشکان همچنین می گویند اعتیاد به نشستن در مقابل لپ تاپها علاوه بر این که بر پوست صورت تاثیر می گذارد، در دراز مدت موجب کمردرد و آسیبهای ستون فقرات نیز خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد