سیمبین3 محبوب ترین نوکیا


نوکیا پس از ارائه آخرین محصول خود، N8 مبتنی بر سیمبین3 اعلام کرده است در نظر دارد که محصولات بیشتری را مبتنی بر این سیستم عرضه خواهد نمود.

به گزارش از Ciol، در صحبت پیرامون عرضه تلفن جدید Nokia N8 دی شیواکومار ، مدیر بخش نمایندگی هندی نوکیا افزود؛ نوکیا با پلتفرم های مهمی مانند MeeGo، Symbian و Series 40 کار خواهد کرد.

با این حال ورود N8 عرصه را برای ورود محصولات دیگر مبتنی بر سیمبین مانند Nokia C7، E7 و C6-01 باز خواهد نمود.
N8
با عرصه ی 250 فیچر و ویژگی جدید و قابلیت چند وظیفه ای Multi-tasking وارد دنیای تلفن های هوشمند شد و از سوی دیگر توسعه دهندگان می توانند به آسانی با استفاده از چارچوب Qt برنامه های کاربردی سفارشی را بر روی symbian 3 ایجاد نمایند.


نگاهی به راه‌اندازی بانکداری مجازی در کشور



 
دیگر کم کم صف‌های طولانی پرداخت و دریافت در بانک‌ها به خاطره‌ها می‌پیوندند. این اتفاق در واقع به مدد پررنگ شدن حضور تکنولوژی در خدمات عمومی‌روی می‌دهد. حالا باید سعی کنیم به جای صف و شعبه با عبارت جدیدی به نام بانکداری مجازی خو بگیریم.

ادامه مطلب ...

فناوری اطلاعات و هدفمند‌سازی

شروع اجرای قانون هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها در ایران بهترین فرصت برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات در کشور برای کاهش هزینه‌های انرژی است؛ چرا که اساسا این فناوری باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها و ارتقای بهره‌وری و سرعت توسعه در همه جوامع می‌شود.
در سند چشم‌انداز 20ساله جمهوری اسلامی ایران - که این روزها سالگرد تصویب این سند نیز هست- بر توجه به فناوری‌های نو تأکید شده است و در الزامات این سند بر 6 فناوری شامل فناوری نانو، بیوتکنولوژی، هسته‌ای، هوافضا، فناوری اطلاعات و محیط‌زیست تأکید شده است. این بدان معناست که توسعه اقتصادی و علمی محقق نخواهد شد مگر اینکه به توسعه این فناوری‌ها از جمله فناوری اطلاعات توجه کافی بشود. این در حالی است که شاخص‌های ایران در زمینه فناوری اطلاعات چندان امیدوار‌کننده نیست و بررسی‌ها و گزارش‌های رسمی داخلی و بین‌المللی نشان می‌دهد که عقب‌ماندگی وسیعی در این بخش در ایران به چشم می‌خورد.

ادامه مطلب ...

پایان عصر آنتن ها




 
دیگر وقت آن رسیده که تمام آنتن های تلویزیون را از پشت بام ها جمع کنید و به جای آنها خود را با یکی از انواع اینترنت های پر سرعتی که توسط شرکت های اینترنتی ارائه می شوند به دنیا متصل کنید.با تکنولوژی روز دنیا همراه شوید و بدون نیاز به سیم و سیم کشی روبه روی مانیتور کامپیوتر خانگی یا لپ تاپ تان بنشینید و برنامه مورد علاقه خود را از طریق اینترنت ببینید. تلویزیون اینترنتی سیستمی جدید برای دریافت کانال های تلویزیونی و سایت های گوناگون از طریق شبکه اینترنت است.

ادامه مطلب ...

نسل جدید نمایشگرهای انعطاف‌پذیر LED در راه اند



 
کارشناسان از ساخت نسل جدیدی از فناوری LED خبر داده‌اند که می‌تواند گیرنده‌های تلویزیونی را متحول کند، سلامت کاربر را مورد بررسی قرار دهد و جلوی نگاه‌های مستقیم به نمایشگر تلویزیون که باعث بروز آسیب‌های فراوان به چشم می‌شود را بگیرد.

ادامه مطلب ...

وقتی که اپل از بطن هسته اش قوی می شود!



سه ماهه ی آخر سال جاری بهترین زمان برای فروش کامپیوترهای Mac خواهد بود و اپل از دو تا جدیدترین لپ تاپ هایش و یک سیستم عامل جدید رونمایی خواهد کرد.
به گزارش از IT World، دو تا لپ تاپ جدید Mac Air بین 999 و 1599 دلار قیمت خواهند داشت. یکی از این ها دارای صفحه مورب 13.3 اینچی استاندارد Mac Air و دیگری صفحه کوچکتر 11.6 اینچی را خواهد داشت و به ترتیب دارای وزن 2.9 و 2.3 پوند می باشند.
این Mac Airهای جدید از فلش مموری به جایی هارد درایو برای ذخیره سازی بهره می برند.
از سوی دیگر استیو جابز از جدیدترین نسخه ی سیستم عامل اپل خبر داد که تا تابستان سال آینده وارد بازار خواهد شد.
این سیستم عامل جدید OS X Lion نامیده می شود که برخی از ویژگی های خود را مانند چت ویدئویی FaceTime را از iPad و iPhone به عاریت گرفته است.
اپل در سه ماهه آخر سال جاری 3.89 میلیون مک را فروخت که نسبت 3.05 میلیون دستگاه نسبت به همین دوره ی سال گذشته 27 درصد رشد داشته است.

e-reader ای که امکان دانلود آنلاین کتاب را به شما می دهد

سامسونگ دستگاه کتاب الکترونیکی خوان E65 e-book reading را با قابلیت درون ساختاری اتصال WiFi عرضه نموده است که دانلود وایرلس کتاب های الکترونیکی از کتاب فروشی آنلاین را ممکن می سازد.
به گزارش از Coolest Gadgets، دستگاه E65 یک e-reader شش اینچی با یک صفحه e-ink با ابعاد 600*800 می باشد که یک پوشش مات و آنتی بازتاب چند لایه آن را فرا گرفته است.
E65 دارای یک حافظه ی داخلی 2GB است و از microSD ها تا 16GB نیز پشتیبانی می کند.
E65 Samsung از فناوری متن به کلام (text葉o-speech) پشتیبانی می کند.
این دستگاه از فایل های اسنادی نظیر ePub، pdf، txt، word و فرمت صوتی MP3 پشتیبانی می کند و از دیگر
ویژگی های این دستگاه مجهز بودن به نرم افزار Virtual Printer است که این امکان را به کاربران می دهد تا از هر سند کامپیوتری پرینت داشته باشند.

فیس بوک، آمازون، زینگا و یک سرمایه گذاری 250 میلیون دلاری



 
John Doerr کسی است که به اینترنت اجتماعی ایمان دارد. او به قدری به این ایده پشت گرم است که یک سرمایه گذاری 250 میلیون دلاری را انجام داده است که ماموریتش " سرعت بخشیدن بر روند شکل گیری و موفقیت انواع جدیدی از کارآفرینی های اجتماعی می باشد.

به گزارش از IT World، این ماجراجویی تجاری محدود به Doerr نمی باشد بلکه گروه تجاری KPCB که گروهی از شرکتهای اینترنتی و مشهور در فیس بوک، Amazon.com و Zynga این هدف را دنبال می کنند.
"sFund" که توسط شرکای این گروه تجاری خلق شده است توسط Big Gordon رهبری می شود، کسی که گفته است جامعه نقطه ی آغاز کار و محل بسط فرصت هاست.
هدف از سرمایه گذاری این مردان دیجیتال بسط و گسترش و به روز کردن جزئیات دنیای فن آروی مانند برنامه های کاربردی، وب سایت یا ابزارهاست.
این سرمایه گذاری به جهت تجدید نظر در طراحی فن آوری رایج فعلی و کارآمدتر ساختن آن برای اجتماع صورت می گیرد.

امنیت اطلاعات کشور، جاده ای به ناکجا آباد



 
یکی از معضلات اساسی و مهم در کشور ما، فاصله گسترده بین دیدگاه مدیران و واقعیت موجود در وضعیت فناوری اطلاعات کشور است. شاید یکی از معروفترین مثال های این فاصله، نظر یکی از مدیران ارشد این حوزه، در خصوص کافی بودن اینترنت Dial Up برای دسترسی مردم به اینترنت بود، نظری که جنجالی در میان تمام کاربران اینترنت ایجاد کرد، چون هر کسی که تنها یک بار از اینترنت Dial Up استفاده کرده باشد، می داند فقط برای دانلود یک مقاله انسان به چه مصیبتی گرفتار می شود.

ادامه مطلب ...

پیامدهای تأخیر توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران



 
پیامدهای ناشی از تاخیر در روند توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران آرام آرام چهره خود را به نمایش می‌گذارد و نگرانی‌هایی را بین متخصصان به‌وجود آورده است.

ادامه مطلب ...