نخستین قرآن دیجیتالی لمسی جهان رونمایی شد

نخستین قرآن دیجیتالی لمسی جهان در همایش توانمندسازی تعاونی های دانش بنیان در دانشگاه شهید بهشتی رونمایی شد.  

به گزارش مهر، در مراسم رونمایی از این قرآن حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و علوی قائم مقام وزیر تعاون حضور داشتند.

در این قرآن دیجیتال کاربر می تواند از 9 ترتیل و 32 تفسیر استفاده کند. این قرآن لمسی 70 ترجمه دارد که 60 ترجمه آن فارسی و 10 ترجمه آن به زبانهای دیگر است.

موتور جستجوگر ملی؛ "یا حق" به جای یاهو

مدیرکل تحقیق و توسعه شرکت فناوری اطلاعات ایران از آغاز فاز مطالعاتی پروژه موتور جستجوگر ملی خبر داد و ضمن تشریح جزئیات آن گفت: طبق اظهارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به نظر می رسد این موتور جستجوگر با نام "یا حق " فعالیت خود را آغاز کند.

هادی ملک پرست در گفتگو با مهر در تشریح جزئیات موتور جستجوگر ملی با تاکید بر اینکه این پروژه جهت فراهم کردن نیازهای داخل کشور کاربران ایرانی تعریف شده است گفت: موتورهای جستجوی بین الملل گوگل و یاهو در استفاده از نیاز داخلی و خارجی کاربران کاربرد دارد اما موتور جستجوگر ملی صرفا در مورد کاربران ایرانی داخل کشور و فقط برای ارائه خدمات دستگاههای دولتی و اجرایی به کار می رود.

ادامه مطلب ...

روزنامه های آینده این شکلی اند!


شرکت LG تا پایان امسال دو نمایشگر جدید را روانه بازار خواهد کرد. اما اینها مانیتور نیستند. آنها ساخته میشوند تا آینده مطبوعات چاپی باشند. یک ‪گا‬م بعد از کتابخوان های الکترونیک. ‏


ادامه مطلب ...