ابداع زبانی جدید برای حرف‌زدن با روبات‌ها

بوتیج پیمو لوپوما! شاید این جمله برایتان بی‌معنا باشد، ‌اما به زودی اگر بخواهید از یک روبات برای کارهایتان کمک بگیرید، باید این جمله را بلد باشید تا بتوانید از او بخواهید که برایتان نوشیدنی بیاورد.

ادامه مطلب ...

ارایه فناوری جدید برای شارژ باتری‌ها در چند ثانیه

 

دستگاه‌های الکترونیکی قابل‌حمل از باتری‌های لیتیوم-یونی استفاده می‌کنند، زیرا این باتری‌ها می‌توانند حجم زیادی از انرژی را در خود جا دهند.

این روش پیشنهادی توسط کدار و یکی از دانشجویان فارق‌التحصیل شده او با نام "بیونگوو کانگ " توسعه مواد به‌کار رفته در سطح باتری‌ها است که به لیتیوم یون‌ها امکان می‌دهد تا در سطح باتری با سرعت بالاتری حرکت کنند و همچنین کانال‌هایی را برای انتقال آن‌ها به داخل تونل‌ها فراهم می‌کند.

به گفته دانشگاه MIT، هم‌اکنون نسخه اولیه باتری ساخته شده که از موارد یاد شده برای سطح آن استفاده شده است و این باتری می‌تواند ظرف 20 ثانیه یا کمتر شارژ شود و این در حالی است که برای باتری مشابهی که از این مواد در آن به کار گرفته نشده بود، این زمان به 6 دقیقه می‌رسید.

پیامک2

 

احتمالا تاکنون تجربه کرده‌اید که هرگاه مکالمات گوشی همراه خود را به شماره‌ی دیگر فوروارد می‌کنید پیامک‌های شما فوروارد نمی‌شود! یا قطعا تجربه کرده‌اید که حافظه‌ی گوشی همراه‌تان پر شده ولی شما دوست دارید همه‌ی پیامک‌های خود را آرشیو کنید. البته، شاید هم به ذهنتان رسیده که ای‌کاش اپراتور می‌توانست یک کپی از پیامک‌های شما را به اکانت ایمیل‌تان ارسال می‌کرد. یا حتا دسترسی وبی به پیامک‌های ارسالی و دریافتی خودتان می‌داد! اگر هم مزاحم پیامکی داشتید، فکر کردید که آیا می‌توان مثل یاهو مسنجر، آن شخص را بلاک کرد! البته اگر هم در مواقع عید، با ارسال پیامک به مشکل برخورید شاید ایده‌ی ساخت گروه، و ارسال پیامک به گروه به ذهنتان رسیده باشد که اپراتور اجازه دهد با ارسال یک پیامک، به طیفی از دوستانمان عید را تبریک بگوییم.

ادامه مطلب ...

فیس بوک؛ هدیه دادن ممنوع!

 

  

 

از اول اگوست سال میلادی جاری کاربران سزویس فیس بوک دیگر نخواهند توانست به دوستان آنلاینشان هدایای مجازی بدهند، زیرا این شبکه اجتماعی در حال بستن و غیر فعال کردن سرویس Gift Shop خود است.

به گزارش CIOL، فیس بوک در بلاگ رسمی خود نوشت از آنجایی که سایت اجتماعی اورکات به عنوان تهدیدی برای آن محسوب می شود بیشتر به جای تقویت سایر سرویس های دیگر به بهبود سایت اصلی متمرکز است.

Jared Morgenstern مدیر بخش محصولات بازیها و اعتبارات فیس بوک در بلاگ رسمی این شرکت نوشت؛ بستن سرویس Gift Shop ممکن است میلیون ها نفر را که به هدیه دادن به شیوه آنلاین علاقمند هستند را نومید کند اما پس تفکر دقیق و بررسی جنبه های مختلف به این نتیجه رسیدیم که فعلا تمرکز بر توسعه و گسترش اصلی سایت در اولویت امور قرار دارد.

تلاش مایکروسافت برای زنده نگه داشتن ویندوز ایکس پی تا سال 2020

 

 

بیش از 74 درصد از کسب و کار و تجارت در دنیا تحت ویندوز ایکس پی انجام می شود و این یعنی اثبات این موضوع که ویندوز ایکس پی قصد پایان بخشیدن به عمر خود را ندارد.

به گزارش infoworld، درست یک سال قبل از اینکه مایکروسافت بخواهد از ارائه خدمات پشتیبانی به ویندوز ایکس پی بکاهد، این شرکت در هفته اخیر اعلام کرد کاربرانی که در حال کار با ویندوز 7 هستند نیز می توانند تا 10 سال دیگر از سیستم عامل هایی با ورژن های پائین تر نیز استفاده کنند، هر چند این حرکت تا حدودی غیر عادی به نظر می رسید.
این در حالیست که پیشتر مایکروسافت اعلام کرده بود که تمایلی به استفاده مردم از نسخه های قدیمی و پایین تر ویندوز ندارد.

ارائه ابزار جدید گوگل جهت توسعه برنامه آندروید

 

 

 

گوگل اعلام کرده است که یک برنامه بصری مبتنی بر وب جهت گسترش و توسعه نرم افزارهای موبایل در سیستم عامل آندروید به بازار ارائه می دهد.
به گزارش computerweekly، شرکت گوگل هدف تولید این برنامه را کمک به توسعه دهندگان مبتدی می داند.
بطوری که بدون داشتن دانش فنی و برنامه نویسی بتوانند کار خود را آغاز و گسترش دهند. این ابزار جایگزین مناسبی برای کد نویسی است که کاملا بصری و با رابط کاربر مناسب ارائه شده است و تحت جاوا می باشد.