کسب وکار بر اساس تلفن همراه


کسب‌وکار مبتنی بر تلفن همراه به طور کلی برای راهبری جست‌وجوی اطلاعات یا نقل و انتقال کسب و کار با استفاده از تلفن همراه و از طریق ارتباط بی‌سیم می‌باشد و در سال‌‌های اخیر حجم وسیعی از سرمایه‌گذاری و برنامه‌‌های کاربردی فناوری اطلاعات در این زمینه انجام شده است.

تحقیقات زیادی روی فناوری کسب‌وکار موبایل انجام شده است. همچنین تحقیقات خیلی منحصر به فردی روی استراتژی‌‌ها و فناوری‌‌ها، برنامه‌‌های کاربردی و سیستم‌‌های پشتیبان و تصمیم‌گیری وجود دارد.
1- مصرف‌کنندگان رفتار و انتظارات خود را با وفاداری به نوع جنس و ارزش آن تغییر می‌دهند. تلفن‌‌های همراه و وب در حال حاضر به مردم اجازه می‌دهند با پیام به سایر مصرف‌کنندگان که اغلب قابل اعتماد می‌باشند از طریق شرکت‌ها و با استفاده از پیام کوتاه ارتباط برقرار کنند.
2- مصرف کنندگان به کسب وکارهایی که نیارهای آن را به موقع درک می‌کنند و بهترین خدمات را ارائه کنند پاسخ مثبت می‌دهند. فناوری موبایل به کسب و کارهایی اجازه می‌دهد که حول ارائه خدمات به مشتری باشند و بهترین شرایط را برای ملاقات بهتر و تامین نیازهای مصرف‌کنندگان فراهم نمایند.
3- بازارها روش کسب و کار را تغییر می‌دهند. بازارها، به دنبال روش‌‌های ابداع برای ورود به ارتباط با مصرف‌کنندگان هستند. فناوری یک مکالمه دو طرفه بین مالکان اجناس و مصرف‌کنندگان به طور واقعی فراهم می‌نماید. بازارها اغلب بر روی ارزش همکاری نزدیک‌تر با شرکای تجاری و رقبا شناخت پیدا می‌کنند. در اختیار گذاشتن اطلاعات رفتار مصرف‌کننده و فرآیند زنجیره عرضه اهمیت بحرانی دارد. بازارها از قابلیت‌‌های فناوری برای کار سریع‌تر، داناتر و هوشمند سود می‌برند. کسب و کارهای کوچک دیگر وضعیت نامساعدی ندارند چون به کارگیری بازارهای سنتی با استفاده از اینترنت و با هزینه کمتر در دسترس می‌باشد.
4- تلفن‌‌های همراه این تغییرات را در مقیاس‌‌هاس جهانی فعال می‌کنند. در حدود 3 بیلیون تلفن همراه در سطح جهان موجود است. یعنی حدود 40 درصد از جمعیت جهان با خود تلفن همراه حمل می‌کنند. به مراتب استفاده از آن در مقایسه با یک کامپیوتر برای دسترسی به اینترنت کارآیی بیشتری دارد.در بسیاری از کشورهای پیشرفته نفوذ تلفن همراه حدود 90 درصد و در کشورهای در حال توسعه در حال افزایش است. کسب و کارهای موجود را می‌توان با استفاده از فناوری تلفن همراه به طور موثری ارائه نمود. همگرایی فناوری‌‌های مختلف روی یک دستگاه ساده که در هر جا و هر لحظه قابل دسترس می‌باشد، فناوری‌‌های موجود (از قبیل اینترنت) را برای توسعه و دستیابی به نتایج بیشتر مجاز می‌سازد.
برنامه‌‌های کاربردی شش گروه از مشاغل کسب و کار برای زنجیره عرضه وتقاضا مناسب می‌باشند.
- بسته‌‌های توسعه یافته: مصرف‌کنندگان به اطلاعات اضافی در مورد محصولات از طریق تلفن همراه خود دسترسی دارند.
- خرید و تحویل محتوا: محصولات دیجیتالی شبیه ویدئوها، بازی‌‌ها و موسیقی از طریق تلفن‌‌های همراه قابل فروش و رهگیری است.
- کوپن‌‌های تلفن همراه: تلفن‌‌های همراه برای دادوستد و اخذ تخفیف از کوپن استفاده می‌کنند.
- تصدیق: از تلفن‌‌های همراه برای بررسی صحت اصالت یک محصول استفاده می‌شود.
- سفارش مجدد: تلفن‌‌های همراه برای سفارش مجدد محصولات از طریق سفارشاتی که با یک شکل استاندارد برای کارپردازان ارسال می‌شود استفاده می‌کنند.
- تلفن همراه فقط برای اسکن: مصرف‌کنندگان در سوپرمارکت‌‌ها برای اسکن نمودن محصولات مورد علاقه خود از تلفن همراه استفاده می‌کنند.
ویژگی‌‌ها و تجارت مبتنی بر تلفن همراه به نظر می‌رسد وضعیت وابستگی آینده به ایجاد یک زیر ساخت مطمئن، باز و بی‌طرف را فراهم نماید تا هر یک از مصرف‌کنندگان و صاحبان کسب وکار سریع و ساده‌تر با این فناوری تطبیق یابند. با کاهش هزینه سرمایه‌گذاری اولیه برای کسب و کارها و با ساده‌سازی و ابداع، مجوز قابلیت همکاری بین همه ارکان فناوری در تمام برنامه‌‌های کاربردی و مکان‌‌های جغرافیایی فراهم می‌شود. توجه به نکات زیر به عنوان اساس رشد و توسعه کسب و کار مبتنی بر تلفن همراه توصیه می‌شود:
- استفاده از نکات کلیدی سازمان بین‌المللی GS1 برای تعریف اهداف
- رمزنگاری کلیدهای GS1 در بارکدها و برچسب‌‌های RFID
- استفاده از بارکدهای موجود روی محصولات به عنوان یک نشان ثبتی برای اطلاعات محصولات
-تلفن‌‌های همراه باید قابلیت خواندن استانداردGS1بارکدهای یک بعدی و دوبعدی خارج از جعبه محصول را داشته باشند.
-تلفن‌‌های همراه باید قابلیت خواندن برچسب‌‌های RFID و کدهای الکترونیکی مندرج بر روی محصولات را داشته باشند.
- هنگام طراحی و تولید سیستم‌‌ها برای پشتیبانی فناوری تلفن همراه، شرکت‌ها باید از زیر ساخت موجود برای ارتباط با اطلاعات محصولات و ارزش افزوده خدمات استفاده نمایند.
- تضمین دادن به مصرف‌کننده برای دریافت اطلاعات شفاف
- اطمینان از جنبه‌‌های قانونی که به‌طور مناسبی مورد بررسی قرار گرفته باشد.

نظرات 1 + ارسال نظر
سعید جمعه 12 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 06:53 ب.ظ http://www.hamsokhan.com

سلام وبلاگت قشنگه یعنی مطالبت پر محتوی هست ولی قالبت ضعیفه منم سایت دارم سایت دوستیابی اگه میشه منو با اسم دوستیابی لینک کن ممنون میشم
http://www.hamsokhan.com
-------------
اگه میخواستی میتونیم با قیمتی کم وبلاگتو به سایت تبدیل کنیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد