فیس بوک رمز عبور یک بار مصرف به کاربرانش می دهد

آیا از وارد شدن به فیس بوک از طریق یک کامیپوتر ناشناس نگرانید؟ حالا فیس بوک روشی را ارائه داده است که بدون وارد کردن رمز عبور خود می توان وارد محبوب ترین شبکه اجتماعی شد.
به گزارش از IDG News Service، این یک رمز عبور موقتی نامیده می شود و فیس بوک در سه شنبه ای که گذشت پیرامون این سرویس جدید اطلاع رسانی کاملی داشت.

به گفته مدیر بخش محصولات فیس بوک، جک بریل، این ایده به منظور امن تر کردن استفاده از فیس بوک در مکان های مختلف مانند هتلها، کافه ها یا فرودگاه صورت گرفته است.
اگر شما هم درباره امنیت دسترسی به فیس بوک نگران هستید ما می توانیم یک رمز عبور یک بار مصرف (one-time password) را برای شما ارسال کنیم تا به جای رمز عبور همیشگیتان از آن استفاده کنید.
این سرویس بتدریج در اختیار کاربران قرار گرفته است و ظرف چند هفته آینده برای تمامی کاربران فیس بوک در سرتاسر جهان فعال خواهد شد.
برای استفاده از این سرویس کاربران بایستی شماره تلفن های موبایلشان را با حسابهای فیس بوکشان فهرست کنند. آنها سپس می توانند حروفی را به عنوان رمز از تلفن خود به شماره 32665 ارسال کنند، سپس فیس بوک یک رمز عبور موقت را که به مدت 20 دقیقه فعال است را به آنها ارسال می کند.
این ایده فیس بوک برای حفظ کاربران در برابر هک و نصب نرم افزارهای سرقت رمز عبور Keylogger ها (برنامه هایی هستند که به طور مخفی دکمه هایی که شما روی کیبورد فشار می دهید را ضبط می کنند و به کسی (مثلآ یک هکر) می فرستند. آن فرد نفوذگر بعدآ با خواندن آن دکمه ها می تواند رمز شما که تایپ کرده اید یا متن ایمیل هایی که نوشته اید و… را بفهمد)، صورت گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد