موبایلتان را له کنید!

محققان علوم رایانه ای و مهندسی دانشگاه واشنگتن در سیاتل تلفن همراه قابل فشردنی را به نام SqueezeBlock ابداع کرده اند که با استفاده از ریزموتورهایی که در زیر بدنه آن نصب شده می تواند رفتارهایی فنر مانند را تقلید کند.

به گزارش مهر، در آینده تلفنهای همراه هوشمند برق و جلای خود را از دست خواهند داد و به بدنه جامدی مجهز خواهند شد که از قابلیت تغییر شکل برخوردار است و به این شکل می تواند ظاهر خود را به منظور نشان دادن موقعیتی خاص که سیگنالهای صوتی یا تصویری در آن فعال نیستند، تغییر دهد.

محققان علوم رایانه ای و مهندسی دانشگاه واشنگتن در سیاتل تلفن همراه قابل فشردنی را به نام SqueezeBlock ابداع کرده اند که با استفاده از ریزموتورهایی که در زیر بدنه آن نصب شده می تواند رفتارهایی فنر مانند را تقلید کند.

صفحه های فشار بر روی این ابزار میزان نیروی مورد نیاز برای فشرده شدن بدنه را تعیین کرده و موتورهای کوچک میزان مقاومتی که بدنه باید از خود نشان دهد را تعیین خواهند کرد. به دلیل قابل تنظیم بودن میزان مقاومت، شدت له شدگی تلفن همراه نیز به واسطه برخی حالتهای تلفن همراه قابل کنترل خواهد بود تا به این شکل پیامهایی را بدون نیاز به دیدن یا شنیدن کاربر، به وی انتقال دهد.

برای مثال پس از پر شدن شارژ باطری تلفن همراه، بدنه آن مانند شکم یک انسان پرخور به شدت سخت می شود در حالیکه در هنگام خالی بودن باطری می توان گوشی را به راحتی یک "توپ رفع استرس" فشرد. در عین حال می توان نشانه سختی تلفن همراه را به میزان ایمیلهای مهم دریافت شده نیز نسبت داد.

تصور کنید با فشردن تلفن همراه بتوان بدون نگاه کردن به آن، اطلاعاتی خاص را درباره وضعیت تلفن از قبیل شدت زنگ هشدار، تعداد پیامهای دریافت شده و یا شارژ باطری دریافت کرد. آزمایشهای انجام شده بر روی این گوشی هوشمند نیز نشان داده است کاربران می توانند با استفاده از چهار سطح مختلف فشرده شدن مفاهیم مختلف را از یکدیگر تشخیص دهند.

محققان دانشگاه واشنگتن تنها افرادی نیستند که در تلاش برای یافتن ویژگی های جسمانی برای برقراری ارتباط در تلفنهای همراه هوشمند هستند. در سال 2008 محققان لابراتوار تله کام آلمان برای یک تلفن هوشمند، زندگی مجازی خلق کردند. این تلفن همراه از قدرت دم و بازدم در سرعتی ثابت برخوردار بود که این رفتار نشانه هایی از دریافت تماس تلفنی و یا پایان یافتن شارژ باطری بودند.

محققان آلمانی اکنون در حال بررسی نحوه ایجاد ویژگی های جدیدی هستند که بتوانند در تغییر شکل یا حتی وزن تلفنهای هوشمند تاثیرگذار باشند. موبایل متغییر آلمانی ها با استفاده از موتورهایی کوچک برای جداسازی صفحه های بدنه موبایل استفاده کرده و ساختاری کشو مانند به وجود می آورد. احساس اینکه یک سوی تلفن همراه از سوی دیگر آن ظخیم تر است می تواند به کاربر هشدار دهد پدیده ای بزرگتر از آنچه نمایشگر تلفن همراه قادر به نمایش آن باشد، وجود دارد، تنها کافی است به همان سویی نگاه کنید که تلفن همراه از ضخامت بیشتری برخوردار است.

بر اساس گزارش نیوساسنتیست، برای مثال اگر کاربری در حال تماشای تصویری بزرگ و افقی بر روی نمایشگر موبایل خود باشد، ضخامت بیشتر به سمتی از تصویر خواهد بود که هنوز مشاهده نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد