تروجان زئوس همچنان قربانی می‌گیرد

با وجود دستگیری برخی طراحان تروجان بانکی زئوس، روز به روز بر شمار قربانیان این بدافزار افزوده می‌شود.

علیرغم دستگیری چند شهروند آمریکایی، انگلیسی و اوکراینی به جرم مشارکت در طراحی بدافزار زئوس، این کرم اینترنتی که موجودی حساب‌های آنلاین را به یغما می‌برد، همچنان در حال پیشرفت است.

به گزارش ایتنا به نقل از نتورک ورلد، کارشناسان امنیتی با اشاره به پیشرفته بودن زئوس، آن را یک تهدید خطرناک در دراز مدت به شمار می‌آورند.

اریک اسکینر (Eric Skinner) از مدیران شرکت امنیتی Entrust معتقد است که یک باند گسترده این کرم را طراحی و پشتیبانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در این قضیه ما با یک شخص طرف نیستیم گفت اگر یک نفر به‌روزرسانی این بدافزار را متوقف سازد، شخص دیگری این وظیفه را برعهده خواهد گرفت.

بدافزار زئوس که برخی صاحب‌نظران آن را مهم ترین تهدید در حال حاضر می‌خوانند، به خوبی وظایف محوله را انجام می‌دهد و افراد پشت سر ماجرا نیز بلدند چگونه از دام پلیس و نیروهای امنیتی بگریزند.

پدرو بوئنو (Pedro Bueno) یکی از کارشناسان بخش بدافزار شرکت مکافی می‌گوید: ما حتی اگر با مراکز قانونی نیز همکاری کنیم، باز هم قادر نخواهیم بود افراد پشت صحنه این تروجان را دستگیر کنیم.

وی همچنین در سخنانی مایوس‌کننده اظهار داشت: ما بسیار به آنها نزدیک شده‌ایم ولی هرگز نمی‌توانیم به نقطه هدف دست یابیم و بفهمیم آنها واقعاً کجا هستند.

شایان ذکر است تروجان زئوس نام کاربری و کلمات عبور حساب‌های بانکی اینترنتی را سرقت نموده و نفوذگران با استفاده از این داده‌های ارزشمند می‌توانند به طور غیرقانونی از حساب قربانیان پول برداشت کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد