WebP؛ فرمت جدید گوگل برای افزایش سرعت بارگذاری تصاویر

ایتنا - گوگل در ادامه سیاست‌های خود مبنی بر افزایش سرعت کار با اینترنت، فرمت جدیدی برای تصاویر معرفی کرده است که انتظار می‌رود جایگزین JPEG شود.

به گزارش ایتنا این فرمت که WebP نام دارد می‌تواند با استفاده از فشرده سازی، حجم عکس‌ها را 40 درصد در مقایسه با فرمت‌های رایج از جمله JPEG کاهش دهد.

گوگل در وبلاگ خود گفته است: بیش از یک دهه است که فرمت تصاویر اینترنتی که امروزه ما مورد استفاده قرار می‌دهیم، ثابت مانده و این فرمت به همان تاریخ گذشته تعلق دارد. بر این اساس برخی مهندسان گوگل تصمیم گرفته‌اند راهی برای فشرده‌سازی بیشتر حجم تصاویر به منظور افزایش سرعت بارگذاری آنها بیابند، به گونه‌ای که در عین حال از رزولوشن و کیفیت تصاویر کاسته نگردد.

نتیجه این بررسی‌ها به خلق فرمت WebP انجامیده است که با کاهش حجم عکس‌ها، این امکان را به کاربران می‌دهد که نسبت به گذشته وبگردی سریع‌تری را تجربه نمایند.

بر اساس این گزارش، عکس‌ها حدود 65 درصد اطلاعات موجود در اینترنت را شامل می‌شود و این امر می‌تواند سرعت کار با اینترنت را به ویژه در شبکه‌های محدودتر از قبیل شبکه‌های همراه کاهش دهد.
گوگل گفته است که پس از انتخاب یک میلیون عکس از اینترنت به طور تصادفی، آنها را به فرمت WebP تبدیل کرده‌اند و نتیجه آن شد که به طور میانگین 39 درصد از حجم اولیه عکس‌ها کاسته شد.

امروزه بیشتر تصاویر اینترنتی را فرمت JPEG و پس از آن PNG و GIF تشکیل می‌دهد.

گوگل یک گالری برای مقایسه عکس‌های معمولی و همان عکس‌ها به فرمت WebP تهیه کرده که از اینجا قابل دسترسی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد