ساخت نرم‌افزار شمارش ریزش مو

گروهی از محققان استرالیایی موفق به تولید نرم‌افزار جدیدی شده‌اند که می‌تواند تعداد موهای انسان را در یک بخش از پوست بشمارد و اثرگذاری روش‌های درمان ریزش مو و کرم‌های موجود را بیشتر کند.

به گزارش پی‌تی‌آی‌نیوز، محققان مرکز علوم ریاضی و اطلاعات CSIRO استرالیا در شهر سیدنی، نتایج یافته‌های جدید خود را در شماره نوامبر نشریه "فناوری و تحقیقات پوستی " منتشر کردند.

"پاسکال والوتون " یکی از دانشمندان این گروه گفت: این نرم‌افزار جدید که به دنبال همکاری محققان استرالیایی با یک شرکت انگلیسی ساخته شده به کارشناسان کمک می‌کند تا آسان‌تر از گذشته از کرم‌های مو استفاده کنند و اثرگذاری هریک از آن‌ها را برای افراد مختلف به طور دقیق دریابند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پزشکان تاکنون برای فهمیدن میزان اثربخشی روش‌های درمانی، تعداد موهای باقی مانده در یک بخش مشخص از پوست سر را پس از اعمال روش‌های درمانی به صورت دستی می‌شمردند. این کار بسیار دشوار بود، زیرا ممکن بود در جریان این کار یک مو دو بار شمرده شود یا اینکه بعضی از موها شمرده نشود. اما این روش جدید بسیار کارآمد خواهد بود. زیرا تعداد دقیق موها در یک بخش از سر به صورت دقیق شمرده می‌شود و شما در هر زمان می‌تواند اثر داروهای استفاده شده را به طور دقیق دریابید.

این نرم‌افزار بر اساس تصاویری کار می‌کند به وسیله یک اسکنر تخت از پوست سر گرفته می‌شود. پس از گرفتن تصاویر، این نرم‌افزار با استفاده از ا
لگوریتم‌های ریاضی هر یک از موها را به صورت جداگانه روی پوست سر تشخیص می‌دهد تا بتواند وضعیت پوست سر بیمار را به صورت مجزا تشخیص دهد.

این نرم‌افزار بسیار هوشمند است و می‌تواند مو را از دیگر چیزهای موجود در پوست سر نظیر چین و چروک‌ها، جراحات یا خال‌ها تشخیص دهد.

والوتون در پایان توضیح داد:
ما برای تشخیص مو یا اثر جراحات روی پوست سر مشکلات فراوانی داریم. اما این نرم‌افزار می‌تواند این مشکل را برای ما حل کند. گرفتن عکس قبل و بعد از روش‌های درمانی می‌تواند سرعت رشد مو در بیماران را نیز نشان دهد.

نظرات 2 + ارسال نظر
ثمین جون(به سوی فردایی بهتر...) سه‌شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:15 ب.ظ http://fardai-behtar.blogsky.com




سلام به بهترین دوستم....
خوبی عزیزم؟؟؟؟خیلی دلم برات تنگ شده بود....
$$$$$_______________________________$$$$$
__$$$$$$$$*_____________________,,$$$$$$$$*
___$$$$$$$$$$,,_______________,,$$$$$$$$$$*
____$$$$$$$$$$$$___ ._____.___$$$$$$$$$$$$
____$$$$$$$$$$$$$,_".____."_,,$$$$$$$$$$$$$
____$$$$$$$$$$$$$$,, ".__,"_$$$$$$$$$$$$$$$
____$$$$$$$$$$$$$$$$.@:.$$$$$$$$$$$$$$$$
______***$$$$$$$$$$$@@$$$$$$$$$$$****
__________,,,__*$$$$$$@.$$$$$$,,,,,,
_____,,$$$$$$$$$$$$$* @ *$$$$$$$$$$$$,,,
____*$$$$$$$$$$$$$*_@@_*$$$$$$$$$$$$$
___,,*$$$$$$$$$$$$$__.@.__*$$$$$$$$$$$$$,,
_,,*___*$$$$$$$$$$$___*___*$$$$$$$$$$*__ *",,
*____,,*$$$$$$$$$$_________$$$$$$$$$$*,,____*
______,;$*$,$$**"____________**"$$***,,
____,;"*___"_.*__________________*___ "*,,
,,,,.;*____________---____________ _ ____ "**,,,,
من آپ کردم...منتظر تو دوست خوبم هستم.....
راستی یه تشکر ویژه ازت دارم بخاطر این مدت که تنهام نذاشتید....تشکر کردم بخاطر اینکه بدونی قدر خوبیاتو میدونم.....

پرهام چهارشنبه 3 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:09 ق.ظ http://parham-blog.blogsky.com

سلام وبلاگ خیلی خیلی خوبی داری من که خیلی خوشم اومد خوبی داری اگر مایل به تبادل لینک هستی منو با اسم از شیر مرغ تـــــــــــــا جون آدمیزاد لینک کن بعد به من خبر بده تا من هم تورا لینک کنم ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد