X
تبلیغات
رایتل

بازدید : مرتبه
تاریخ : سه‌شنبه 29 تیر‌ماه سال 1389

 

احتمالا تاکنون تجربه کرده‌اید که هرگاه مکالمات گوشی همراه خود را به شماره‌ی دیگر فوروارد می‌کنید پیامک‌های شما فوروارد نمی‌شود! یا قطعا تجربه کرده‌اید که حافظه‌ی گوشی همراه‌تان پر شده ولی شما دوست دارید همه‌ی پیامک‌های خود را آرشیو کنید. البته، شاید هم به ذهنتان رسیده که ای‌کاش اپراتور می‌توانست یک کپی از پیامک‌های شما را به اکانت ایمیل‌تان ارسال می‌کرد. یا حتا دسترسی وبی به پیامک‌های ارسالی و دریافتی خودتان می‌داد! اگر هم مزاحم پیامکی داشتید، فکر کردید که آیا می‌توان مثل یاهو مسنجر، آن شخص را بلاک کرد! البته اگر هم در مواقع عید، با ارسال پیامک به مشکل برخورید شاید ایده‌ی ساخت گروه، و ارسال پیامک به گروه به ذهنتان رسیده باشد که اپراتور اجازه دهد با ارسال یک پیامک، به طیفی از دوستانمان عید را تبریک بگوییم.

یک خبر بد اینکه هیچ یک از موارد مذکور در بالا، در استاندارد پیامک نیست و شما نمی‌توانید با یک مرکز پیامک استاندارد که اپراتور نصب کرده به سرویس‌های بالا برسید! البته خبر خوب اینکه نیازی به استاندارد نیست! تمامی این سرویس‌ها می‌تواند بر روی یک مرکز پیامک استاندارد به راحتی اضافه شود. خیلی ساده و مختصر، مرکز پیامک می‌تواند با نگه‌داری یک پروفایل از مشترکین، و پیاده‌سازی سرویس‌های فوق در مرکز پیامک، امکان استفاده از سرویس‌هایی نظیر موارد فوق را به مشترکین بدهد.

آنچه پیک‌آسا آن را پیامک 2 یا SMS2 می‌نامد، یک مرکز پیامک غنی‌شده است. مرکز پیامکی که هسته‌ی اصلی آن یک پیامک کاملا استاندارد است و در عین حال می‌تواند سرویس‌هایی همانند کپی، فوروارد، آرشیو، ارسال گروهی، چت، لیست سیاه، جواب خودکار پیامکی، و ... را ارائه نماید. بسیاری از اپراتورهای دنیا به سمت پیامک 2 حرکت کرده‌اند و تولیدکنندگان SMSC نیز مدام در حال اضافه کردن سرویس‌های بیشتر بر روی مراکز SMSC خود هستند. این سرویس‌ها، در قیاس با سایر سرویس‌های ارزش افزوده‌ای که شرکت‌های خصوصی ارائه‌ می‌کنند، سرویس‌های ارزش افزوده‌ی اپراتوری نامیده می‌شوند.

به مثال‌های بیشتری از سرویس‌های ارزش افزوده‌ی اپراتوری، توجه کنیم.

فوروارد یا آرشیو نمودن پیامک: فرض کنید دو سیم کارت فعال دارید، با سرویس فوروراد کردن پیامک‌ها در SMS2، به راحتی می‌توانید به پیامک‌های سیم‌کارت‌هایتان دسترسی داشته باشید. یا برای آرشیو کردن پیامک‌هایتان می‌توانید آن‌ها را به آدرس پست الکترونیکی خودتان یا آدرس پست الکترونیکی پیش‌فرض شما نزد اپراتور (مثلا همراه اول) 0912XXXXXXX@mci.ir فوروارد کنید و برای همیشه!! پیامک‌هایتان را حفظ و نگهداری کنید.

پیامک اعیاد و مناسبت‌ها: علاوه بر اینکه می‌توانید ارسال گروهی داشته باشید، یک کار جالب دیگر هم می‌توان انجام داد و آن اینکه، زودتر از موعد و در ساعت خلوت شبکه، پیامک تبریک یا تسلیت خود را بفرستید و با سرویس ارسال در آینده، از مرکز SMS2 بخواهید که آن را سر ساعت دلخواهتان به مخاطبین بفرستد! یعنی اصلا نیاز نیست منتظر ساعت تحویل سال نو باشید که شروع کنید و با کلی تلاش پیامک‌هایتان را بفرستید. می‌توانید قبلا اینکار را کرده باشید. مرکز SMS2 پیامک‌های شما را در زمان دلخواهتان به سمت مخاطبین هدایت می‌کند.

جواب خودکار پیامک: فرض کنید برای مدتی مسافرتی می‌روید و البته دوست ندارید پیامکی را بدون جواب بگذارید. مشتاقید به هر کسی که به شما پیامکی فرستاده، با یک پیامک خودکار، به او جواب دهید. سرویس جواب خودکار پیامکی این کمک را به شما می‌کند.

نکته‌ی جالب سرویس‌های موجود در پیامک 2، خاصیت برنده-برنده‌ی آنهاست! مثلا سرویس ارسال گروهی و سرویس ارسال در آینده را درنظر بگیرید. در ایام پرترافیک عید، و در حالت عادی شبکه، برای ارسال تبریک به 50 نفر از دوستانتان یک پیامک را 50 بار ارسال می‌کنید. مرکز پیامک، پس از دریافت این پیامک‌ها آن‌ها را به سمت مخاطبین مورد نظر ارسال می‌کند و در مجموع مرکز پیامک 100 پیامک را در ساعت پرترافیک شبکه دریافت و ارسال می‌کند. حال فرض کنید که با وجود مرکز پیامک 2، شما بخواهید یک تبریک عید ارسال کنید. یک گروه 50 نفره از دوستانتان درست می‌کنید (اگر قبلا درست نکرده‌اید) و با سرویس ارسال در آینده، تنها یک پیامک به آن گروه ارسال می‌کنید و از مرکز SMS2 می‌خواهید که آن را برایتان سر موعد دلخواهتان به سمت مخاطبین ارسال نماید. مرکز پیامک پس از دریافت آن پیامک، و در موعد مقرر، آن را به کل اعضای گروه ارسال می‌کند و در مجموع صرفا 51 پیامک را دریافت و ارسال می‌کند. در این حالت، حتا اگر اپراتور قیمت ارسال گروهی به 50 نفر را کمتر از 50 ارسال تکی در نظر نگیرد، قطعا اکثر مشترکین ترجیح می‌دهند از ارسال گروهی استفاده کنند که احتمال رسیدن پیامک‌هایشان بیشتر باشد. در این حالت اپراتور نیز با هدایت ترافیک پایین‌تر، ضمن داشتن حداقل همان میزان درآمدزایی، امکان استفاده‌ی بیشتر از پهنای باند شبکه را برای سایرین مهیا می‌کند.

البته کاربردهای سرویس‌ پیامک 2، نه تنها خیلی بیشتر از پیامک فعلی است بلکه برای شرکت‌های ارائه کننده‌ی سرویس، نیز زیرساخت غنی‌تری در اختیار می‌گذارد. سرویس‌هایی مانند کپی، آرشیو، جواب خودکار، فوروارد تمام پیامک‌های دریافتی به یک آدرس ایمیل (علاوه بر شماره مجازی SMPP)، می‌توانند منشا ایده‌هایی برای سرویس‌های ارزش افزوده‌ی غیراپراتوری بیشتر و غنی‌تری باشد.




طبقه بندی:
ارسال توسط سعید
آرشیو مطالب
امکانات جانبی
blogskin
(function (i, s, o, g, r, a, m) { i['GoogleAnalyticsObject'] = r; i[r] = i[r] || function () { (i[r].q = i[r].q || []).push(arguments) }, i[r].l = 1 * new Date(); a = s.createElement(o), m = s.getElementsByTagName(o)[0]; a.async = 1; a.src = g; m.parentNode.insertBefore(a, m) })(window, document, 'script', '//www.google-analytics.com/analytics.js', 'ga'); ga('create', 'UA-40870092-3', 'auto'); ga('send', 'pageview');